آموزش چرم دوزی

تشخیص چرم

تشخیص چرم

اشیاء چرمی به دلیل روکش طبیعی، غنی و ظریف، کلاسی جدا از هر الیاف مصنوعی هستند. امروزه بسیاری از مواد مصنوعی با ظاهر مشابه در بازار موجود است که با قیمت بسیار ارزان‌تری به فروش می‌رسد. همچنین محصولاتی وجود دارند که فقط تا حدی آنها را با چرم خالص می سازند. اما به عنوان “چرم اصل” یا ” چرم طبیعی” نام تجاری دارند. اینها اصطلاحات مبهم هستند که توسط بازاریابان برای گمراه کردن مصرف کنندگان استفاده می شود. اگر قصد خرید یک محصول چرمی با کیفیت بالا را دارید که بسیار گران است، باید بتوانید چرم اصل را از مصنوعی تشخیص دهید. برای یادگیری تشخیص چرم این مطالب را تا انتها بخوانید.

چگونه چرم اصل را بشناسیم؟

تشخیص چرم واقعی از تقلبی

مراقب هر محصولی باشید اگر برچسب “مواد ساخت دست” باشد، قطعاً چرم مصنوعی است. اما اگر اصلاً چیزی نگویند، به احتمال زیاد سازنده بخواهد این حقیقت را پنهان کند که چرم واقعی نیست. البته ممکن است برچسب کالا از بین رفته باشد. اما اکثر تولیدکنندگان به این واقعیت می بالند که از چرم واقعی استفاده می کنند و به شرح زیر توجه می کنند: چرم واقعی چرم اصل رویه/چرم تمام دانه ساخته شده با محصولات حیوانی

دانه‌های سطح، سنگریزه‌های کوچک و منافذ را از نظر نقص و منحصربه‌فرد بودن که نشانه چرم اصلی است، بررسی کنید

نقص در چرم در واقع چیز خوبی است. به یاد داشته باشید، چرم واقعی از پوست حیوانات ساخته شده است، و بنابراین هر قطعه به اندازه حیوانی که از آن آمده تصادفی و منحصر به فرد است. دانه های بسیار منظم، یکنواخت و مشابه اغلب نشان دهنده یک قطعه ماشینی است.چرم واقعی ممکن است دارای خراش، چین و چروک باشد – این چیز خوبی است! توجه داشته باشید که با مهارت بیشتر تولید کنندگان، طرح های آنها بهتر از چرم واقعی تقلید می کند. این امر خرید آنلاین را که در آن فقط یک عکس دارید، بسیار دشوار می کند.
چرم را فشار دهید و به دنبال چین و چروک بگردید. چرم واقعی، درست مانند پوست واقعی، زیر پوست سخت چروک می شود. مواد مصنوعی معمولاً فقط زیر انگشت شما فرو می روند و سفتی و شکل را حفظ می کنند.

 

چرم را بو کنید، به دنبال بوی طبیعی و کپک‌آمیز به جای بوی پلاستیک مانند یا شیمیایی باشید

اگر از بویی که به دنبال آن هستید مطمئن نیستید، به فروشگاهی بروید که می‌دانید چرم طبیعی می‌فروشد و چند کیف و کفش را امتحان کنید. از آنها بپرسید که آیا آنها محصولات مصنوعی دارند و آنها را نیز بو کنید. هنگامی که بدانید به دنبال چه هستید، تفاوت های بو غیر قابل کتمان خواهد بود. به یاد داشته باشید، چرم فقط با پوست حیوانات است. چرم مصنوعی از پلاستیک ساخته شده است. چرم واقعی بوی پوست می دهد و تقلبی بوی پلاستیک می دهد. گاهی تشخیص چرم با این روش آسان است.

از تست آتش استفاده کنید

حتما شنیدید که یکی از راههای تشخیص چرم سوزاندن آن است. در حالی که کم پبش می آید تا بتوانید یک محصول را با سوزاندن امتحان کنید. این آزمایش در صورتی می توانید انجام دهید که ناحیه کوچک و غیرقابل دیدنی داشته باشید که بتوانید آن را آزمایش کنید، مانند زیر یک مبل. شعله را به مدت 5 تا 10 ثانیه روی آن ناحیه نگه دارید تا آن را آزمایش کنید:
چرم واقعی فقط کمی زغال می شود و بویی شبیه موهای سوخته می دهد. چرم مصنوعی در واقع شعله می گیرد و بوی پلاستیک می دهد.

به لبه‌ها توجه کنید

زیرا چرم واقعی لبه‌های ناهمواری دارد اما لبه‌های مصنوعی دارای لبه‌های یکنواخت و عالی است. چرم ماشینی برش منظمی دارد. در حالیکه چرم واقعی از رشته های زیادی دارد که به طور طبیعی در اطراف لبه ها ساییده می شوند. چرم مصنوعی را از پلاستیک می سازند و چنین رشته هایی ندارد، به این معنی که لبه ها را تمیز و منظم می برند.

آن را خم کنید

برای تشخیص چرم به دنبال تغییر رنگ آن در چرم واقعی باشید. مشابه تست چین و چروک، چرم واقعی در هنگام خم شدن، تغییر رنگ و چروک شدن به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی منحصر به فردی دارد. چرم مصنوعی بسیار سفت تر و منظم تر است و معمولاً خم شدن در مقایسه با آن دشوار است
مقدار کمی آب روی آن بریزید، زیرا چرم واقعی رطوبت را جذب می کند. اگر کالای تقلبی باشد، آب به سادگی در بالا فرو می رود. اما چرم واقعی تنها در چند ثانیه یک قطره آب را جذب می کند و به سرعت به شما نشان می دهد که آیا اصل است یا خیر.

بدانید که کالاهای چرمی واقعی به ندرت ارزان هستند

یک محصول کاملاً چرم بسیار گران خواهد بود. آنها معمولا با قیمت های ثابت می فروشند. در بین چرم ها، چرم گاوی به دلیل دوام و خاصیت دباغی آسان، بالاترین قیمت را دارد. چرم اسپلیت که یک لایه زیرین است که از لایه سطحی جدا شده است، قیمت کمتری نسبت به چرم رویه یا تسمه دار دارد. اگر معامله ای بیش از حد خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتمالاً درست است. چرم واقعی گران است. در حالی که تمام کالاهای چرمی واقعی بسیار گرانتر از تقلبی هستند.

رنگ را نادیده بگیرید

زیرا حتی چرم های رنگی نیز می توانند اصل باشند. یک تکه مبلمان چرمی آبی روشن ممکن است طبیعی به نظر نرسد، اما این بدان معنا نیست که از چرم واقعی ساخته نشده است. رنگ‌ها را می‌توان هم به چرم‌های مصنوعی و هم به چرم‌های طبیعی اضافه کرد، بنابراین هنگام تشخیص چرم مصنوعی، رنگ را نادیده بگیرید و به حس، بو و بافت بچسبید.

آشنایی با انواع چرم واقعی

بدانید که “چرم اصل” تنها یک نوع چرم واقعی و قانونی موجود در بازار است. بیشتر مردم نگران تمایز چرم واقعی از چرم مصنوعی یا تقلبی هستند. اما کارشناسان می‌دانند که در واقع چند درجه چرم واقعی وجود دارد که «چرم اصل» در واقع دومین درجه پایین‌ترین درجه آن است. از لوکس ترین تا کم،

انواع دیگر چرم واقعی عبارتند از:
دانه کامل چرم
دانه بالا
اصل
چسبیده

چرم “پر دانه” را فقط برای گران ترین محصولات خریداری کنید

چرم دانه کامل فقط از بالاترین (نزدیک ترین به هوا) لایه پوست استفاده می کند که سخت ترین، بادوام ترین و محبوب ترین لایه پوست است. ناتمام رها می شود، به این معنی که ویژگی ها، چین ها و رنگ آمیزی کاملا منحصر به فرد دارد. به دلیل مقدار کمتر چرم روی سطح هر حیوان و دشواری کار با چقرمگی دانه کامل، قیمت آن به طور قابل درک بالا است. توجه داشته باشید که برخی از تولیدکنندگان گزارش می‌دهند که چیزی “ساخت با چرم ” است، حتی اگر فقط قسمت‌هایی از صندلی یا مبل تمام دانه باشد. این دلیل دیگری است که چرا به ندرت خرید بدون دیدن کالا توصیه می شود.

برای دریافت کالاهای باکیفیت با قیمتی بسیار مناسب تر، عبارت “چرم درجه یک” را جستجو کنید

رایج ترین چرم “لوکس” دانه بالایی است که لایه پوست را درست زیر دانه کامل می گیرد و به آرامی برای از بین بردن عیوب آن کار می کند. نسبت به دانه کامل نرم تر و سازگارتر است، اما کار کردن با آن راحت تر است و قیمت را پایین نگه می دارد. اگرچه به اندازه دانه کامل بادوام نیست، اما همچنان چرم محکم و خوش ساختی است.
این را بدانید که “چرم اصل” معمولاً سمت یا احساسی از جیر دارد. چرم واقعی با جدا کردن دانه‌های سخت‌تر و گران‌تر از روی آن، سپس استفاده از چرم نرم‌تر و آسان‌تر زیر آن ساخته می‌شود. دوام آن به اندازه دانه کامل یا تاپ نیست، اما بسیار ارزان تر است، زیرا می توان آن را به راحتی در انواع کالاها تولید کرد.
به یاد داشته باشید چرم اصل یک درجه خاص است، نه عبارت برای چرم واقعی. اگر در مغازه چرم فروشی درخواست چرم طبیعی داشته باشید، نوع خاصی از محصول را در نظر خواهند داشت.

از “چرم چسبانده شده” که از براده های چرم آسیاب و چسبانده شده ساخته می شود، دوری کنید

در حالی که چرم چسبانده هنوز چرم است، یک تکه نشکن یا منظم از پوست حیوانات نیست. درعوض، براده‌های تمام چرم‌های دیگر جمع‌آوری می‌شوند، آسیاب می‌شوند و با یک مایع چسب مخلوط می‌شوند تا یک تکه چرم درست شود. اگرچه ارزان است، اما کیفیت آن به شدت ضعیف است. از آنجایی که کیفیت کمتر چشمگیر است، چرم چسباننده اغلب برای جلد کتاب و سایر اقلام کوچکتر و کمتر فرسوده استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =