آموزش چرم دوزی

دوخت چرم با چرخ خیاطی – چند نکته

دوخت چرم با چرخ خیاطی

شما نمی توانید چرم را اتو کنید، نمی توانید چرم را سنجاق کنید، سوزن معمولی شما از چرم عبور نمی کند و پدال چرخ خیاطی از حرکت امتناع می کند. اگر این یک وضعیت فاجعه آمیز برای یک خیاطی نیست، پس چیست؟اما اگر فقط برخی از اقدامات احتیاطی را رعایت کردید، می توانید چرم را مانند هر پارچه دیگری بدوزید. نکات دوخت چرم با چرخ خیاطی را در این مقاله دنبال کنید.

اگر با چرم های سبک خیاطی می کنید، می توانید با چرخ خیاطی معمولی خود آنها را بدوزید. چنانچه دستگاه شما پارچه های سنگین و ضخیم را به راحتی می دوزد، بیشتر چرم ها را نیز می دوزد. اگر چرم ضخیم دارید و چرخ خیاطی ساده خانگی شما توان آن را ندارد و به اجبار از لایه های پارچه ضخیم مانند جین عبور می کند، ادامه مطلب را نخوانید.

برش چرم

برای برش چرم از تیزترین ابزارهای برش استفاده کنید. یک برش تمیز و مرتب برای یک کار چرم حرفه ای ضروری است. اما اگر در مورد استفاده از قیچی شک دارید، اما تیزترین قیچی استفاده کنید. اگر می خواهید محصول چرم با ظاهر حرفه ای دوخته شده باشد، باید روی ابزارهای برش با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید و آنها را همیشه تیز نگه دارید.

دوخت چرم باچرخ خیاطی

برای بریدن چرم از تیزترین قیچی هایی که می توانید پیدا کنید استفاده کنید. می توانید از کاتر نیز استفاده کنید. چرم نازک نیز با کاترهای بسیار تیز برش داده می شود.از تیزترین سوزن برای دوخت چرم استفاده کنید. می توانید یک سوزن چرمی در فروشگاه ابزار و یراق آلات چرم تهیه کنید – ارزشش را دارد. سوزن چرمی دستگاه دارای شکل مثلث کوچک در نوک آن است که سوراخ کردن پارچه های ضخیم و لایه های زیاد را آسان می کند.

دوخت چرم با نخ قوی

برای دوخت چرم از قوی ترین نخ استفاده کنید. نخ نایلونی / نخ 100% پلی استر قوی تر و مناسب تر از نخ پنبه ای معمولی است که برای دوخت پارچه استفاده می کنیم. نخ پنبه ای به دلیل روغن های موجود در چرم به مرور زمان خراب می شود. هنگام دوخت چرم از پای نچسب تفلون یا پایه دوتایی استفاده کنید. یکی از ترفندهایی که در مورد آن خوانده ام این است که در صورت نداشتن پایه های گفته شده در بالا، از نوار چسب در قسمت زیرین پای معمولی استفاده کنید تا آن را نچسب کنید. پای تفلون همان چیزی است که تمام متخصصان دوخت چرم به آن اعتقاد دارند.

خیلی آهسته بدوزید

این کار می تواند تا حدی از رد شدن بخیه ها جلوگیری کند. یکی از مشکلاتی که با آن مواجه خواهید شد این است که جای درز باز نمی شود و صاف نمی شود. جای درز را باز کنید و با اتوی داغ و خشک فشار دهید و یک پارچه فشاری در بین آن قرار دهید – اما این کار خطرناک است. از چیزی با گوشه گرد برای فشار دادن قسمت های درز باز استفاده کنید. همچنین می توانید جای درز را از سمت راست در دو طرف درز به صورت صاف بخیه بزنید. گزینه دیگر این است که جای درز را به اندازه 1/4 اینچ کوتاه کنید و آن را به همان شکلی که هست رها کنید.

دوخت چرم با چرخ خیاطی منزل

برای دوخت چرم با چرخ خیاطی منزل خود از چرم نرم با وزن کم استفاده کنید. اگر به فکر دوخت منظم چرم هستید و می خواهید با پوست های ضخیم بدوزید، چرخ صنعتی چرم دوزی تهیه کنید. دوخت ضخامت چرم با چرخ خیاطی خانگی حتی با سوزن دوخت چرم غیرممکن خواهد بود.
هنگام دوخت یا برش چرم از گیره های کلاسور برای نگه داشتن لبه ها در کنار هم استفاده کنید. هنگام دوخت با چرم از سنجاق اجتناب شود زیرا سوراخ های ایجاد شده توسط سنجاق بسیار نمایان است و چرم را خراب می کند. اگر چرم نازکی دارید می توانید از گیره های کاغذ نیز استفاده کنید.
جای درز را به نصف عرض برش دهید تا حجم در لبه ها کاهش یابد. اگر لبه تا شده صاف نیست صاف کنید یا یک گیره لبه منحنی استفاده کنید.
روی چرم یک سجاف دوخته شده واقعا زیبا به نظر می رسد. دوخت بالا با دوخت 3-4 میلی متر. خطوط دوتایی می توانند 1/8 اینچ از هم فاصله داشته باشند.

آموزش چرم دوزی با چرخ صنعتی

جایگزینی برای چرخ خیاطی چرم

در جایی که خیاطی با چرخ صنعتی غیرممکن است، می توانید با دست بدوزید. این پست ها را بررسی کنید:

چرم دست دوز

آموزش چرم دوزی با دست

دوره آموزش چرم دست دوز

چرخ خیاطی شما ممکن است هنگام دوختن چرم با مشکلات آزاردهنده‌ای مواجه شود – اکثر آنها به راحتی قابل کنترل هستند.

اگر نمی توانید لایه های چرم را بدوزید، می توانید سجاف را چسب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =