آموزش چرم دوزی

نحوه استفاده از چرخ صنعتی برای دوخت چرم

نحوه استفاده از چرخ صنعتی

پارچه ها چرمی برای دوخت لباسهای زمستانی بسیار شیک و خاص هستند. با دوخت این پارچه ها می توانید انواع کت ها و لباس های مخصوص زمستان را بدوزید.برای دوخت چرم با چرخ صنعتی ، باید نکات ریز و درشت این کار را بدانید تا همیشه دوختی عالی و تمیز را مشاهده کنید.برای دوخت پارچه های چرم می توان از چرم صنعتی استفاده کرد. دوخت پارچه های چرمی با چرخ صنعتی بسیار آسان است. و دوختی بسیار تمیز را خواهید داشت.می توانید برای داشتن دوختی تمیز و عالی فشار پایه را کاهش داده تا پارچه شما اسیب نبیند. در ادامه نحوه استفاده از چرخ صنعتی را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه استفاده از چرخ صنعتی برای دوخت چرم

برای دوخت تمیز چرم چه نکاتی را رعایت کنیم؟

پارجه های چرم به صورتی هستند که پس از دوختن معمولا جای دوخت روی آنها باقی می ماند. پس اگر دوختی را اشتباه کردید، متاسفانه جای سوزن روی پارچه باقی خواهد ماند. یکی از نکات در نحوه استفاده از چرخ صنعتی برای دوخت پارچه چرم کم کردن کشش نخ است. با این کار طول دوخت را افزایش می دهید. در خیاطی معمولا الگو را روی پارچه با سوزن متصل می کنیم. اما برای چرم مراقب باشید با این کار جای سوزن روی پارچه چرم باقی می ماند.

انواع چرخ خیاطی صنعتی

چرخ صنعتی چرم دوزی و کارگاهی به چرخ های می گویند که برای دوخت لباس در تعداد بالا به کار می روند. این چرخ ها بدنه مقاومی نسب به چرخ خیاطی های معمولی دارند . همچنین قدرت موتور چرخ صنعتی بسیار بالاست. این چرخ ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربرد آنها دسته بندی می شوند. این چرخ ها معمولا در کارگاههای تولید لباس استفاده می شوند.

نحوه استفاده از چرخ صنعتی در کارگاه ها آموزش داده شده و یا اشخاص با تجربه جذب این کارگاهها می شوند تا با این چرخ ها کار کنند.

برند های مختلفی در بازار موجود است.طرز استفاده از برندهای مختلف متفاوت است.

نحوه استفاده از چرخ صنعتی راسته دوز

چرخ راسته دوز چیست؟

چرخ خیاطی راسته دوز یکی از چرخ خیاطی های پرکاربرد برای انواع دوخت ها است. همانطور که از اسم این چرخ پیداست برای دوخت راسته بر روی پارچه ها استفاده می شود. در کارگاهها نیز برای دوخت در تعداد بالا از چرخ راسته دوز استفاده می شود. این چرخ ها سرعت کار را بالا می برد.انواع مختلف چرخ راسته دوز وجود دارد  که باید بر اساس نیاز و کارآیی انتخاب شود.

انواع چرخ راسته دوز

انواع چرخ راسته دوز شامل : چرخ موتور مستقیم، معمولی ، کامپیوتری است.

نحوه استفاده از چرخ صنعتی راسته دوز

چرخ صنعتی راسته دوز یک صفحه و یک پایه دارد. برای ثابت نگه داشتن پارچه از این دو ابزار استفاده می شود. سوزن های این چرخ از نوع دی بی یک و با شماره های محتلف هستند. شماره های بالاتر برای پارچه های ضخیم تز مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ راسته دوز قابل تنظیم برای طول دوخت است. با تی قابلیت می توانیم تنظیم کنیم که دوخت ها بلند باشند یا کوتاه. این قابلیت تاثیر مستقیم روی سرعت دوخت و زیبای دوخت دارد. و مصرف دوخت را تحت تاثیر قرار می دهد.

چرخ های خیاطی راسته دوز خطوطی منظم و تمیز روی پارچه ایجاد می کنند. دوخت ساده را به وسیله دونخ که یک نخ از سوزن عبور کرده و نخ دیگر از ماسوره عبور می کند. نحوه استفاده از چرخ صنعتی راسته دوز به این صورت است که ماسوره در ماکو قرار گرفته و ماکو در کمپلیت. پس از آن وقتی موتور شروع به کار کرد، سوزن در جهت های پایین و بالا شروع به حرکت می کند. در این بین یک انتقال دهنده، حرکت را از شفت که به سوزن وصل است به شقت کمپلت منتقل می کند. چرخ های راسته دوز برای پارچه های نازک و صخیم با هم متفاوت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + چهار =