حکاکی لیزری

حکاکی و برش لیزری فرآیند استفاده از لیزر قدرتمند برای برش و یا حکاکی اقلام از ورقه های مسطح مواد مانند پلاستیک، چوب و بسیاری از مواد دیگر است.با استفاده از فرآیند برش لیزری می‌توانید چیزهایی مانند جواهرات، قطعات نمونه اولیه و همچنین کارهای تولید انبوه بسازید.

برش لیزری

برش لیزری با هدایت یک پرتو لیزر پرقدرت به مواد انتخاب شده و غیره، علامت گذاری یا برش درست کار می کند. هنگام برش، اشعه لیزر در مواد می سوزد و شکل برش را که در فایل وکتور خود مشخص کرده اید، به شما می دهد. سری برش بسیار نازک (معمولاً حدود 0.1 میلی متر) و دقیق است که منجر به برش های فوق العاده دقیق و ظریف می شود. با کاهش قدرت پرتو می توانید سطح متریال را علامت گذاری کنید،که با عنوان حکاکی شناخته می شود و می تواند اثرات جذابی روی چوب و پلاستیک بگذارد.

برش لیزری به طور سنتی توسط مهندسان برای برش قطعات پیچیده ماشین‌ها استفاده می‌شود. نیاز به استفاده از نرم‌افزار تخصصی CAD برای ایجاد فایل‌هایی که دستگاه می‌تواند آن را درک کند برای حکاکی و برش ضروری است.

ما به همه افراد دسترسی آسان به برش لیزری می دهیم. تا بتوانند طرح های خود را به واقعیت تبدیل کنند. ما برش لیزری را آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از آنچه فکر می‌کنید انجام می دهیم و با نرم‌افزاری مانند CAD ،PDF ، Corel ، Ai، Tiff کار می کنیم.

طرح های خود را برای ما ارسال کنید و ما دوست داریم به شما کمک کنیم تا آنها را زنده کنید.

حکاکی روی چرم

حکاکی روی چرم یک تکنیک محبوب است که برای ایجاد طرح های شخصی و تزئینی بر روی وسایل چرمی مانند کیف پول، کمربند، کیف و غیره استفاده می شود. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای حکاکی چرم استفاده کنید، بسته به نتیجه دلخواه و ابزار موجود شما. در اینجا چند تکنیک رایج وجود دارد:

حکاکی با ابزار دستی

این روش شامل استفاده از ابزارهای مختلف دستی برای حک کردن یا برش دادن طرح های دستی بر روی چرم است. به طور معمول، ابزارهای تخصصی مانند چاقوهای گردان، مخروط‌ها و پس‌زمینه‌ها برای ایجاد الگوها و بافت‌های پیچیده استفاده می‌شوند. این تکنیک برای دستیابی به نتایج دقیق و ثابت نیاز به مهارت و تمرین دارد.

حکاکی لیزری

حکاکی لیزری از فناوری لیزر برای حک کردن طرح ها بر روی سطح چرم استفاده می کند. سطح بالایی از دقت را ارائه می دهد و امکان جزئیات پیچیده را فراهم می کند. دستگاه‌های حکاکی لیزری را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که از الگوها یا طرح‌های خاصی پیروی کند و آن را برای کارهای هنری ساده و پیچیده مناسب کند. با این حال، تجهیزات حکاکی لیزری ممکن است گران باشد، بنابراین ممکن است برای همه قابل دسترسی نباشد.

مهر زدن یا فشار دادن

این روش شامل استفاده از مهرهای فلزی یا چوبی برای حک کردن طرح ها بر روی چرم است. تمبرها گرم شده و بر روی سطح چرم فشرده می شوند و اثری دائمی ایجاد می کنند. مهر زنی اغلب برای ایجاد الگوها، آرم ها یا حروف اول روی وسایل چرمی استفاده می شود. این یک تکنیک نسبتا ساده است و می توان آن را به صورت دستی با یک پتک یا با کمک دستگاه پرس انجام داد.

ابزار حکاکی برقی

از ابزارهای حکاکی برقی مانند ابزارهای چرخشی یا قلم حکاکی می توان برای حکاکی چرم استفاده کرد. این ابزارها دارای اتصالات مختلفی از جمله سوراخ های کوچک یا تکه های حکاکی هستند که می توان از آنها برای حک کردن یا حکاکی طرح ها بر روی سطح چرم استفاده کرد. ابزارهای حکاکی الکتریکی در مقایسه با روش های دستی کنترل بیشتری را ارائه می دهند و آنها را برای طرح های ساده و پیچیده مناسب می کند.

قبل از حکاکی چرم، مهم است که سطح چرم را با تمیز کردن و حالت دادن به آن آماده کنید. علاوه بر این، قبل از کار بر روی پروژه نهایی خود، روی ضایعات چرم یا نواحی نامشخص تمرین کنید تا از دستیابی به نتایج دلخواه مطمئن شوید.

 

حکاکی و برش روی چوب

تفاوت بین حکاکی و برش لیزری

حکاکی های زیبا، به صورت ظریف و دقیق بر روی متریال های مناسب ایجاد می شوند.اما برش لیزری با حکاکی لیزری کاملا تفاوت دارد.سرعت برش از حکاکی بیشتر است و می توان با آن انواع متریال های ضخیم را برش زد.اما در حکاکی برش ها با عمقی کم بر روی اجسام ایجاد می شود.

ما اینجا هستیم تا ساده ترین راه ممکن را برای سفارشات برش لیزری و حکاکی لیزری به شما ارائه دهیم.

انجام خدمات برش لیزری و حکاکی لیزری ساده تر از این نمی شود. اول قیمت بگیر بعد سفارش بده!! می توانید با خیالی آسوده سفارشات خدمات برش و حکاکی لیزر خود را به ما بسپارید و در اسرع وقت بالاترین کیفیت آنها را دریافت کنید.

1) برنامه خود را آماده کنید. (برنامه ای ندارید؟ نگران نباشید، ما می توانیم کمک کنیم.)

2) وارد قسمت خدمات برش لیزر سایت ما شوید.

3) وارد برش لیزر مورد نظر خود شده و اطلاعات مربوط را مطالعه کنید.

4) با ما تماس بگیرید. پس از بررسی دقیق هزینه خدمات برش لیزری یا حکاکی لیزری و زمان اجرای سفارشات شما را اعلام خواهیم کرد.

5) در صورت موافقت، سفارش خود را ثبت کنید.

6) پس از آماده سازی به شما اطلاع داده می شود .

نمونه کار حک روی روی چرم