همانطور که می دانید چرم دوزی نیازمند کسب دانش اولیه در این زمینه است.اطلاعات در مورد چرم و ابزار آلات آن امری ضروری است.هر بانوی ایرانی حتما به کاری هنری علاقه دارد شاید شما از آن دسته افراد باشید که عاشق هنر چرم دوزی هستید.با یادگیری هنر چرم دوزی علاوه بر اینکه نیاز های خود مثلا انواع کیف چرمی را تهیه می کنید می توانید با گذراندن دوره آموزش چرم دوزی کسب درآمد نیز بکنید.

دوره آموزش چرم دوزی

دوره آموزش چرم دوزی آن سطح از آموزش و مهارت که برای تولید محصولات چرمی نیاز است را در اختیار شما قرار می دهد. در این دوره ها آموزش باید بر اساس آموزش ‌های عملی به جای پرداختن به مباحث تئوری باشد. یعنی در این دوره ها باید به بیشتر مباحثی پرداخته شود که بتواند فرد را کاملاً آماده ورود به بازار کار نماید. چرم دوزی نوعی صنایع دستی است .که با توجه به دوام و مقاومت بسیار بالای آن کاملا مناسب برای تولید کیف، کفش و… است. همانطور که گفتیم چرم یک متریال بسیار محکم و مقاوم می باشد .و برای کار کردن آسان با آن باید از یک سری ابزارآلات خاص استفاده کرد. که البته باید طرز کار کردن با این ابزار را نیز یاد بگیرید.

کلاس چرم دوزی

گذراندن کلاس چرم دوزی می تواند راهی عالی برای یادگیری مهارت ها و تکنیک های لازم برای کار با چرم و ایجاد محصولات چرمی باشد.

کلاس چرم دوزی معمولا شامل :

مقدمه ای بر چرم

شناخت انواع چرم، ویژگی ها و کیفیت آنها. آموزش نحوه انتخاب چرم مناسب برای پروژه های خود بر اساس ضخامت، بافت و کاربرد مورد نظر.

تکنیک های دوخت چرم

بررسی روش ها و تکنیک های مختلف دوخت مخصوص چرم کاری. این شامل دوخت زین، توری و دوخت ماشینی است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با سوزن های چرمی، انواع نخ ها و نحوه دستیابی به درزهای قوی و بادوام دست پیدا کنید.

الگوسازی و برش

آموزش نحوه ایجاد الگوها برای پروژه های چرمی با در نظر گرفتن عواملی مانند کشش مواد، ضخامت و دانه. شما در انتقال الگوها به چرم، برش دقیق چرم و به حداقل رساندن ضایعات مهارت کسب خواهید کرد.

مونتاژ و ساخت

درک نحوه مونتاژ قطعات چرمی، اتصال لبه ها و ایجاد فرم های سه بعدی. این شامل تکنیک هایی مانند چسباندن، پرچ کردن، تکمیل لبه ها، و ترکیب سخت افزاری مانند سگک، زیپ یا گیره می شود.

تکمیل و تزیینات

بررسی تکنیک هایی برای افزایش ظاهر و دوام اقلام چرمی. این ممکن است شامل فرآیندهایی مانند رنگرزی لبه، براق کردن، برجسته کردن، مهر زنی، کنده کاری و افزودن عناصر تزئینی مانند دوخت جزئیات یا ابزار کاری باشد.

مراقبت و نگهداری از چرم

آموزش نحوه مراقبت و نگهداری درست از محصولات چرمی، از جمله تکنیک های تمیز کردن، تهویه و نگهداری.

شایان ذکر است که کلاس چرم دوزی می تواند از نظر مدت زمان، شدت و تمرکز متفاوت باشد. برخی از دوره ها ممکن است جامع باشند و طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در زمینه خاصی مانند کیف سازی یا کفش سازی باشند. در پایین همین صفحه کلاس های چرم دوزی سفیر هنر را برایتان لیست کردیم.

فضای کلاس

فضای کلاس چرم دوزی

آموزش چرم دوزی فنی حرفه ای در غرب تهران

استفاده از چرم برای طراحی و تولید لوازم مختلف مانند پوشاک، کیف، کفش و… در تمامی جوامع از گذشته تا به امروز مورد استقبال بسیاری از افراد بوده است. همین استقبال فراوان از محصولات چرمی است. که باعث شده تا با آموزش حرفه‌ای چرم دوزی سریع پیشرفت کنید. و به راحتی وارد بازار کار شوید. و از این راه کسب درآمد کنید. از طرف دیگر چرم دوزی یک هنر دستی می باشد که منجر به خلاقیت و گسترش توانایی های شما می گردد.آموزشگاه چرم دوزی این آکادمی، دوره های چرم را در غرب تهران برگذار می کند. افرادی که دوست دارند آموزشگاه نزدیک به محل سکونت آنها باشد. و در غرب ساکن هستند می توانند به راحتی به این محل مراجعه کنند.

آموزش چرم دوزی از مبتدی تا پیشرفته

الگوی خود را تهیه کنید

برای افرادی که تازه می خواهند کار چرم دوزی انجام دهند و هنوز در این زمینه حرفه ای نشده‌ اند .بهتر است قبل از شروع کار الگو تهیه نمایند. البته که به مرور زمان می توانید بدون رسم الگو چرم دوزی را انجام دهید.

الگو را بر روی چرم انتقال دهید

خودکار ژله ای برای این مرحله مناسب است چرا که با توجه به جوهری که این خودکار دارد به راحتی می توانید بر روی چرم با آن طراحی کنید و حتی می توانید بدون هیچگونه دشواری رد خودکار را از روی چرم پاک کنید. حال با استفاده از این خودکار الگویی که طراحی کرده اید را بر روی چرم بکشید.

هزینه دوره های آموزش چرم دوزی

در آموزشگاه چرم دوزی سفیر هنر با شرکت در دوره آموزش چرم دوزی ما صفر تا صد دوخت یک کیف چرمی را مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت.هزینه دوره های آموزشی این آکادمی با نرخ مصوب سازمان فنی و حرفه ای برگزار می گردد.هنرجویان عزیز پس از گذراندن دوره برای آزمون معرفی شده و پس از قبولی در آزمون کتبی و عملی مدرک معتبر فنی و حرفه ای را دریافت خواهند کرد.

ثبت نام آنلاین کلاس چرم دوزی

با کلیک بر روی دوره دلخواه به درگاه پرداخت متصل شده و ثبت نام خود را تکمیل کنید.