کاربرد برش لیزر پلکسی و طلق

با توجه به مزایای گفته شده برای طلق و پلکسی این متریال‌ها در زمینه‌های مختلف کاربردهای متنوعی دارند از جمله:

نوع جنس، ابعاد و گرماژ، ماندگاری محصول و ماندگاری چاپ مولتی استایل

مولتی استایل متریالی پلاستیکی از جنس ABS (ورق های پلیمری مولتی استایل) اما شبیه فلز است که از چند لایه تشکیل شده که شامل لایه PVC به رنگ‌های مختلف مشکی و سفید است.لایه رویی یک روکش ظریف آلومینیوم به رنگ‌های نقره ای و طلایی و مسی در دو طرح مات و براق و یک روکش محافظ پلاستیکی برای مقاومت در برابر خش پذیری در فرآیند حکاکی است. این متریال نرم و انعطاف پذیر است و در برخی موارد می‌تواند به جای فلز هم از آن استفاده کرد.

مولتی استایل در ضخامت 300 میکرون تا 1 میل و در ابعاد 60*120 سانتی متر در بازار عرضه می‌شود.

محصولی که با مولتی استایل تولید می‌شود دارای ماندگاری پایدار حک در فضای داخلی و خارجی است.

مزایای برش مولتی استایل

مولتی استایل، سبک و به راحتی قابل حمل و دارای انعطاف پذیری بالا، تنوع در رنگ و حک لیزری و برش لیزری آسان، ماندگاری بالا و قابل شستشو است و همچنین به علت مقاوم بودن در برابر رطوبت هوا و وضوح حکاکی بسیار بیشتر از ورق‌های فلزی و سطح چسبندگی بالا کاربردهای زیادی دارد.

معایب مولتی استایل

ورق‌های مولتی استایل در برابر حرارت مقاوم نیستند و نمی‌توان آن‌ها را در مکان هایی قرار داد که دمای آن زیاد (بیش از 60 درجه سانتیگراد) است و همچنین در برابر خراش و ضربه مقاومتی ندارند و در محیط‌هایی که در تماس مستقیم با آب یا نور خورشید قرار دارند، نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

کاربرد و موارد مصرف برش لیزری مولتی استایل

با توجه به مزایای ذکر شده خدمات برش لیزر مولتی استایل کاربردهای فراوانی دارد از جمله:

  •  حکاکی روی مولتی استایل برای مارک‌گذاری سطحی و عمیق شناسه‌های منحصر به فرد برای شناسایی محصولات، ردیابی آن‌ها و حک لیزری هرگونه اطلاعات روی محصولات
  •  با استفاده از حک لیزری مولتی استایل می توان تابلوی طبقات و تابلوی راهنما، تابلوی اعلانات و … ساخت
  • ساخت پلاک مولتی استایل و حکاکی پلاک برای صنایع مختلف تبلیغاتی، تجاری، صنعتی و …. بیشترین کاربرد را دارد.
  •  ساخت استندهای آرایشی
  •  ساخت منوی رستوران‌ها

استفاده در ماکت‌سازی معماری، دانشجویی و ماکت تبلیغاتی، عمرانی توپوگرافی، صنعتی و ماکت ایران و… به صورت تلفیقی با چوب و پلکسی جهت معرفی، نمایش ظاهری، شرح عملکرد و نکات فنی مرتبط با آن ها و انتقال ایده طراحی به بیننده و درک حجمی و فضایی بیشتر انجام می‌گیرد. ماکت سازی را می توان در مراحل قبل از شروع یا همزمان یا پس از اتمام پروژه انجام داد. برای اینکه ماکت سازی از کیفیت بهتری برخوردار باشد لازم است تا از برش لیزری و ابزار برش با کیفیت بالا، متریال مناسب، چسب و اتصالات مناسب برای ساخت آن استفاده شود.

  • ساخت تندیس و لوح تقدیر
  • ساخت لیبل دستگاه، لیبل جعبه و …
  • ساخت باکس‌های تزیینی برای گل و گیفت
  •  همچنین با جایگزینی ورق های مولتی استایل با آیینه می توان می‌توان محصولات تزیینی و خلاقانه ای تولید کرد.
  • نوع فایلی که مشتری لازم است فایل خود را طبق آن ارسال کند تا کار برش لیزر با مولتی استایل از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

 برای سفارش برش مولتی استایل لازم است فایلی که مشتری ارسال می کند، وکتور باشد و در نرم افزارهایCAD ،PDF ، Corel ، Ai، Tiff طراحی شده باشد تا کار لیزر حکاکی مولتی استایل و برش مولتی استایل از کیفیت بهتری برخوردار باشد. فایل به صورت عکس کیفیت خوبی نخواهد داشت.