آموزش چرم دوزی

آشنایی با انواع چرم واقعی

آشنایی با انواع چرم واقعی
آشنایی با انواع چرم واقعی باید بدانید که “چرم اصل” تنها یک نوع چرم واقعی و قانونی موجود در بازار است. بیشتر مردم بیشتر نگران تمایز و تشخیص چرم واقعی از چرم مصنوعی یا تقلبی هستند. اما کارشناسان می‌دانند که در واقع چندین درجه چرم واقعی وجود دارد که در واقع «چرم اصل» دومین درجه و پایین‌ترین درجه آن است. از لوکس ترین تا کم، انواع دیگر چرم واقعی عبارتند از: دانه کامل چرم، دانه بالا چرم اصل، چرم چسبیده

آشنایی با انواع چرم واقعی

چرم “پر دانه” را فقط برای گران ترین محصولات خریداری کنید. چرم دانه کامل فقط از بالاترین لایه پوست استفاده می کند که سخت ترین، بادوام ترین و محبوب ترین لایه پوست است. ناتمام رها می شود، به این معنی که ویژگی ها، چین ها و رنگ آمیزی کاملا منحصر به فرد دارد. به دلیل مقدار کمتر چرم روی سطح هر حیوان و دشواری کار با سفتی دانه کامل، قیمت آن به طور قابل درک بالا است. توجه داشته باشید که برخی از تولیدکنندگان می گویند که چیزی “چرم کامل” است، حتی اگر قسمت‌هایی از صندلی یا مبل تمام دانه باشد. این دلیل دیگری است که چرا به ندرت خرید بدون دیدن کالا توصیه می شود.
برای دریافت کالاهای باکیفیت با قیمتی بسیار مناسب تر، عبارت “چرم درجه یک” را جستجو کنید. رایج ترین چرم “لوکس” دانه بالایی است که لایه پوست را درست زیر دانه کامل می گیرد و برای از بین بردن عیوب کار می کند. نسبت به دانه کامل نرم تر و سازگارتر است، اما کار کردن با آن راحت تر است و قیمت آن پایین تر است.
اگرچه به اندازه دانه کامل بادوام نیست، اما همچنان چرم محکم و خوش ساختی است.
این را بدانید که “چرم اصل” معمولاً سمت یا احساسی از جیر دارد. چرم اصل با جدا کردن دانه‌های سخت‌تر و گران‌تر از روی آن، سپس استفاده از چرم نرم‌تر و آسان‌تر زیر آن درست می‌شود. دوام آن به اندازه دانه کامل یا تاپ نیست، اما بسیار ارزان تر است، زیرا می توان آن را به راحتی تولید کرد.

به یاد داشته باشید – چرم اصل یک درجه خاص است، نه عبارت برای چرم واقعی

اگر در مغازه چرم فروشی درخواست چرم اصل داشته باشید، نوع خاصی از محصول را در نظر خواهند داشت. از “چرم چسبانده” که از براده های چرم آسیاب و چسبانده درست می شود، دوری کنید. در حالی که این چرم یک نوع چرم است،اما یک تکه منظم از پوست حیوانات نیست. درعوض، براده‌های تمام چرم‌های دیگر جمع‌آوری می‌شوند، آسیاب می‌شوند و با یک مایع چسب مخلوط می‌شوند تا یک تکه چرم درست شود. اگرچه ارزان است، اما کیفیت آن به شدت ضعیف است.
از آنجایی که کیفیت کمتر مهم است، چرم چسباننده اغلب برای جلد کتاب و سایر اقلام کوچکتر استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =