آموزش چرم دوزی

ترمیم چرم ترک خورده به همین سادگی!

ترمیم چرم ترک خورده

ترک ها اغلب زمانی اتفاق می افتد که چرم خشک می شود یا در معرض نور خورشید قرار می گیرد. الیاف موجود در چرم یکدیگر را سایش می دهند. اگرچه آسیب دائمی است، اما بسیاری از ترک ها با آبرسانی مجدد به چرم یا نرم کننده خوب به راحتی پنهان می شوند. ترک های عمیق تر باید پر شوند یا رنگ آمیزی شوند تا با رنگ چرم ترکیب شوند. با درمان مناسب، می توانید یک تکه چرم گرانبها را احیا کنید.ترمیم چرم ترک خورده:

آبرسانی به چرم با نرم کننده

چرم را با یک پاک کننده و یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. استفاده از پاک کننده چرم، ساده ترین راه برای آماده سازی سطح ترک خورده برای تعمیر است. پاک کننده را روی پارچه اسپری کنید، سپس هرگونه آلودگی روی چرم را پاک کنید. در امتداد دانه های چرم بمالید تا از عمیق شدن ترک ها جلوگیری شود. اگر پاک کننده تجاری ندارید، 1 قسمت صابون ملایم را با 8 قسمت آب مقطر مخلوط کنید. از صابون کودک یا ظرف مایع یا صابون دست استفاده کنید.استفاده از مقدار کمی آب یک راه مطمئن برای شستشوی صابون است. پارچه میکروفیبر را خیس کنید، رطوبت اضافی را از بین ببرید، سپس چرم را در امتداد آن پاک کنید.

صبر کنید تا چرم خشک شود. چرم را لمس کنید تا وضعیت آن را بررسی کنید. ترک ها زمانی ایجاد می شوند که چرم خشک می شود، بنابراین به احتمال زیاد ظرف 5 تا 10 دقیقه خشک می شود. برای سرعت بخشیدن به فرآیند خشک کردن، چرم را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح در هنگام لمس خشک می شود تا صابون یا پاک کننده مانع از نرم کننده نشود.

ترمیم چرم ترک خورده با نرم کننده

یک نرم کننده چرم قوی را روی ترک ها بمالید. یک نرم کننده چرم برای بازسازی و آبرسانی مجدد آن انتخاب کنید. یک تکه کوچک از نرم کننده را روی انگشت خود یا یک اپلیکاتور نرم مانند یک اسفنج یا پارچه قرار دهید. سپس نرم‌کننده را مستقیماً به داخل ترک‌ها بمالید تا منافذ پارچه را تمیز کنید و برای حالت‌دهی عمیق‌تر آماده کنید. نرم‌کننده چرم در هر جایی که اقلام چرمی فروخته می‌شود،در دسترس است. چرم بلافاصله پاک کننده را جذب می کند. این اتفاق در مورد مواردی اتفاق می افتد که به مرور زمان خشک شده اند. تهویه منظم چرم را نرم و انعطاف پذیر نگه می دارد.
نواحی ترک خورده را با نرم کننده اضافی صاف کنید. مقدار زیادی نرم کننده را روی پد اپلیکاتور بمالید. این بار روی ترک ها و نواحی اطراف آنها را بشویید. به شستشو در امتداد آنها ادامه دهید. چرم به رنگ ثابت تری تبدیل می شود و ترک ها را پنهان می کند. اگر مدتی است که چرم حالت نگرفته است، اکنون به کل آن را رسیدگی کنید. حالت دادن به آن از ایجاد ترک های جدید در جای دیگر جلوگیری می کند.
اگر ترک ها هنوز قابل مشاهده هستند، چرم را دوباره حالت دهید. بسته به حالت دهنده، ممکن است لازم باشد چندین بار تکرار کنید. نرم کننده بیشتری را روی یک پد اپلیکاتور پخش کنید و آن را روی شکاف ها بمالید. صبح روز بعد بعد از اینکه زمان زیادی برای خشک شدن گذاشتید دوباره چرم را چک کنید.
درمان چرم را تا زمانی ادامه دهید که ترک ها از بین بروند یا چرم جذب نرم کننده را متوقف کند. اگر جذب نرم کننده متوقف شد اما ترک ها هنوز قابل مشاهده هستند، باید یک پرکننده یا رنگ را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =