آموزش چرم دوزی

ترمیم چرم پوسته شده

ترمیم چرم پوسته شده

چرم مصنوعی یک ماده مصنوعی است که از پارچه ارزان قیمت و یک پوشش پلی اورتان ساخته شده است. با گذشت زمان و استفاده، چرم مصنوعی در نهایت شروع به کنده شدن و پوسته شدن می کند. تعمیر چرم مصنوعی دشوار است و بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که آن را امتحان نکنید. با این حال، اگر احساس ماجراجویی می‌کنید چند راه برای ترمیم چرم پوسته شده وجود دارد که می‌توانید برای تعمیر یا جایگزینی چرم مصنوعی پوست شده به کار ببرید.

ترمیم چرم پوسته شده با جایگزینی چرم مصنوعی

چرم مصنوعی پوسته پوسته شده را با کاغذ سنباده 180 سنباده بزنید. قبل از شروع هر نوع کار تعمیر، ابتدا باید تمام چرم مصنوعی پوسته شده را از کفش یا لباستان  جدا کنید. رویه و کناره‌های آن و هرجا که پوسته‌ها دیدید سمباده بزنید. در دایره های محکم سمباده بزنید و مطمئن شوید که فشار زیادی را وارد نکنید

هر قسمت بی رنگ را رنگ کنید. از یک نشانگر پهن استفاده کنید و نوک آن را روی هر قسمتی از کفش یا لباس که کنده شده، محو یا تغییر رنگ به نظر می رسد، ردیابی کنید و رنگ بزنید. این امر باعث بهبود ظاهر آن می شود.
از هم خوانی رنگ با چرم مطمئن شوید.

از یک پارچه تمیز برای مالیدن پولیش روی سطح کفش استفاده کنید. پارچه ای را در پولیش آغشته کنید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید. با حرکات طولانی ادامه دهید. دقت کنید که پولیش کفش را به طور یکنواخت بزنید تا کفش، لباس یا کیف شما در تمام سطوح یک رنگ یکنواخت داشته باشد.
همانطور که می دانید، واکس کفش باید با رنگ کفش مطابقت داشته باشد.پس این مورد هم فرقی ندارد. در بیشتر موارد، یک پولیش مشکی یا قهوه ای معمولی خوب خواهد بود.

با یک قلم مو 1⁄2 اینچی (1.3 سانتی متری) روی جسم را رنگ کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام سطح جسم، تا درز ها را بپوشانید. این کار باعث مهر و موم شدن و محافظت از پارچه کامپوزیت زیر چرم مصنوعی می شود.

بگذارید به مدت 24 ساعت خشک شود. برای اینکه ببینید خشک شده است یا نه، با انگشت روی آن ضربه بزنید. اگر انگشت شما تمیز بود و خیس نشود، به احتمال زیاد کاملاً خشک است. اگر انگشتتان خیس شد، 12 ساعت دیگر زمان دهید تا خشک شود.
پس از خشک شدن، قابل استفاده است.

تعمیر مبلمان چرم مصنوعی پوسته شده  با رنگ چرم

در اولین مرحله برای ترمیم چرم پوسته شده در مبلمان تکه های آویزان را از مبلمان جدا کنید. تکه‌های چرم مصنوعی که هنوز تا حدی به پشتی یا صندلی یا مبل شما متصل است را با دست جدا کنید. از کشیدن بیشتر از حد لازم خودداری کنید، زیرا ممکن است در نهایت آسیب به مبلمان را بدتر کنید.
حتما این تکه های چرمی را در سطل زباله دور بریزید. در غیر این صورت، آنها خانه شما را به هم می ریزند.

1

روی لایه ای از رنگ چرمی که با مبلمان شما همخوانی دارد رنگ کنید. می توانید رنگ چرمی را در فروشگاه های بزرگ هنری یا فروشگاه های لوازم چرم پیدا کنید. یک قلم مو 1/2 اینچی (1.3 سانتی‌متری) را در شیشه رنگ چرم فرو کنید و یک لایه یکنواخت را روی قسمتی از چرم مصنوعی که به تازگی پوست گرفته‌اید رنگ کنید. با حرکات افقی طولانی کار کنید تا مطمئن شوید که کل ناحیه لایه برداری به طور کامل پوشانده اید. می توانید رنگ چرمی را از هر فروشگاه چرمی خریداری کنید. همچنین ممکن است در فروشگاه های بزرگ لوازم هنری موجود باشد. اگر نمی توانید رنگ چرمی را پیدا کنید که با مبل یا صندلی شما مطابقت داشته باشد، از این مرحله صرفنظر کنید. مستقیماً به استفاده از رنگ چرمی با براقیت بالا بروید.

2

حداقل 30 دقیقه به رنگ زمان دهید تا خشک شود. اگر سعی کنید لایه‌های بعدی رنگ چرم را قبل از خشک شدن کامل روی لایه اول بمالید، فقط لایه‌ها را به هم آغشته می‌کنید. برای اینکه ببینید رنگ خشک شده یا نه، کمی با انگشت روی آن ضربه بزنید. اگر انگشت شما تمیز بود و احساس چسبندگی نداشت، خشک است.

3

یک لایه از رنگ چرم با براقیت بالا بمالید. هنگامی که لایه رنگ چرم خشک شد، می توانید سطح براقی را اعمال کنید. مانند رنگ مات، قلم مو 1/2 اینچی (1.3 سانتی‌متری) خود را به سطح براق آغشته کنید و یک لایه روی قسمت لایه برداری چرم مصنوعی رنگ کنید.به پایان 30 دقیقه زمان دهید تا خشک شود. رنگ چرم فینیش بی رنگ است و قسمت رنگ شده کاناپه یا صندلی که در حال تعمیر آن هستید را می پوشاند.

4

روی 3 تا 4 لایه اضافی از رنگ چرم با براقیت بالا قرار دهید. لایه های چندگانه روکش باید پارچه را کنار هم نگه دارد و از پوسته شدن بیشتر در آن ناحیه از مبل یا صندلی جلوگیری می کند. هر بار یک پوشش ضخیم بزنید. وقتی تمام شد، مات و سفید به نظر می رسد، اما رنگ با خشک شدن محو می شود.
قبل از استفاده از لایه بعدی حداقل 30 دقیقه به هر لایه زمان دهید تا خشک شود. هنگامی که تمام کت ها خشک شدند، بخش تعمیر شده به طور منطقی شبیه به بخش های بدون پوسته چرم مصنوعی خواهد بود.

تعمیر مبلمان چرم مصنوعی با فیلر چرم

چرم مصنوعی پوست شده را با تیغ برش دهید. قبل از ترمیم چرم پوسته شده، ابتدا باید تمام قطعات پوسته شده را جدا کنید. از انگشتان خود و یک تیغ برای کندن قسمت های پوسته شده چرم مصنوعی از روی صندلی یا مبل خود استفاده کنید. با این حال، چرم مصنوعی را بیش از حد لازم برش ندهید. فقط آنچه را که از قبل شل شده و پوسته پوسته شده است بردارید. می توانید تیغ را از اکثر فروشگاه ها خریداری کنید. هنگام استفاده از تیغ احتیاط کنید و هرگز به سمت خود برش ندهید.

 1

فیلر چرم را با یک چاقوی بتونه روی ناحیه بمالید. یک مقدار از فیلر را با یک چاقوی بتونه بردارید. همچنان با استفاده از چاقو، فیلر را در قسمت مورد نظر  بمالید. فیلر را صاف کنید تا ضخامت یکنواختی در سراسر آن پخش شود. سعی کنید روی قسمت های پوسته نشده چرم مصنوعی پرکننده نزنید. پرکننده نرم فیلر را از درزهای مبلمان خارج کرده و سطح را صاف کنید. اگر هر گونه پرکننده‌ای روی درزهای مبلمان اعمال کردید، می‌توانید از یک تکه کاغذ سفت برای مالش استفاده کنید. از لبه یک کارت ویزیت برای فشار دادن پرکننده از درز استفاده کنید. سپس، لبه بلند کارت را روی پارچه ای که در حال تعمیر آن هستید بکشید تا لایه فیلر صاف شود. پاک کردن درزها و پر کردن لبه های پرکننده نرم ظاهر حرفه ای تری به کار شما می دهد.

 2

اجازه دهید فیلر نرم به مدت 20 دقیقه بماند. فیلر نسبتاً سریع کار می کند. مهم است که در حین خشک شدن فیلر آن را لمس نکنید. اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی در خانه‌تان دارید، حسابی مراقب باشید. اگر در حال تعمیر یک صندلی کوچک هستید، می‌توانید صندلی را در فضای باز جابه‌جا کنید و اگر هوا خوب است، بگذارید زیر نور آفتاب. این کار باعث تسریع روند آن می شود.لایه دوم فیلر نرم را روی وصله ای که در حال تعمیر هستید بمالید. پس از خشک شدن لایه اول، با استفاده از چاقوی بتونه، دومین لایه پرکننده ضخیم را روی چرم بمالید. مانند قبل، از پخش کردن فیلر بر روی قسمت‌های سالم چرم مصنوعی خودداری کنید.

3

با فشار دادن پوشش پلاستیکی روی آن، بافت را به کار تعمیر اضافه کنید. یک تکه پلاستیکی 12 اینچی (30 سانتی‌متری) را جدا کنید و آن را دور دست خود بچرخانید. کف دست پوشیده از پلاستیک خود را روی لایه دوم نیمه خشک پرکننده نرم فشار دهید. وقتی دست خود را بلند می کنید، ناحیه کمی پر می شود. این فرآیند را تا زمانی تکرار کنید که کل قسمتی را که در حال تعمیر هستید اختلاف کمی با بقیه نقاط داشته باشد. اگر سطح مبلمان چرم مصنوعی شما کاملا صاف است، نیازی به افزودن بافت به پرکننده نرم نخواهید داشت. در این صورت می توانید این مرحله را رد کنید.

4

با یک اسفنج مرطوب رنگ چرم را روی لکه تعمیر شده بمالید. مقدار زیادی رنگ چرم را روی یک اسفنج مرطوب فشار دهید. قطر آن باید حدود 2 اینچ (5.1 سانتی متر) باشد. سپس از اسفنج استفاده کنید تا رنگ چرم را در کل قسمت مورد نظر بمالید. با حرکات صاف و طولانی ادامه دهید و یک روکش نازک یکنواخت در قسمتی که در حال تعمیر هستید بمالید. رنگ را با چرم مصنوعی سالم حدود 1/2 اینچ (1.3 سانتی‌متر) همپوشانی کنید تا قسمت‌ها با هم ترکیب شوند.
اگر نمی‌توانید رنگی را پیدا کنید که با صندلی یا مبل شما مطابقت داشته باشد، سعی کنید رنگی را که کمی روشن‌تر از مبلمان و ۱ رنگ کمی تیره‌تر است، با هم مخلوط کنید.

علت پوست پوست شدن چرم

چرم به دلیل تحمل بیشتر نسبت به عوامل زیستی و فیزیکی، معمولاً یکی از محبوب‌ترین مواد برای تولید انواع محصولات مانند کیف، کفش و پوشاک است. با این حال، در صورتی که چرم به طور مرتب و صحیح مراقبت نشود، ممکن است پوسته شود. برخی از عواملی که می‌توانند منجر به پوسته شدن چرم شوند عبارتند از:

  1. خشک شدن: اگر چرم به صورت مداوم با هوا و نور خورشید در تماس باشد، رطوبت آن کاهش می‌یابد و ممکن است خشک و سفت شود. این موجب پوسته شدن و ترک خوردگی چرم می‌شود.
  2. رطوبت زیاد: اگر چرم به صورت مداوم در معرض رطوبت قرار گیرد، ممکن است آب جذب کند و سپس در فرآیند خشک شدن تغییر شکل دهد. این موجب ایجاد چروک‌ها و تغییر در ساختار چرم می‌شود که ممکن است پوسته شدن را نیز به همراه داشته باشد.
  3. استفاده نادرست از مواد شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی ناسازگار با چرم، مانند مواد شوینده یا تمیزکننده‌های قوی، می‌تواند باعث تغییر در رنگ، ساختار و قدرت چرم شود و به پوسته شدن آن منجر شود.
  4. عدم مراقبت و نگهداری صحیح: چرم برای حفظ نرمی و انعطاف پذیری خود نیاز به مراقبت دارد. عدم تمیزکاری و عدم استفاده از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده چرم می‌تواند منجر به خشکی و پوسته شدن آن شود.
  5. قرار گرفتن چرم در معرض عوامل زیستی و فیزیکی می‌تواند به پوسته شدن آن منجر شود.

با مراقبت مناسب از چرم و جلوگیری از قرار گرفتن آن در معرض این عوامل، می‌توانید پوسته شدن چرم را کاهش دهید و طول عمر محصولات چرمی را افزایش دهید. و دیگر نیازی به ترمیم چرم پوسته شده نخواهید داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =