خدمات برش لیزر

تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس چیست؟

تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس

تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس در شکل ظاهری آنها است. ورق مولتی استایل و ورق پلکسی گلاس از پرمصرف ترین ورق ها هستند که جنس آنها از پلاستیک است.این ورق ها در خدمات برش لیزر و در دکوراسیون داخلی کاربرد دارند. از این ورق ها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و در ساخت محصولات کاربردی و تزیینی استفاده می شود. اما گاهی اوقات آنها با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. در این مقاله هر یک از ورق های مولتی استایل و پلکسی گلاس را به صورت جداگانه معرفی می کنیم و  تفاوت مولتی استایل و پلکسی را توضیح می دهیم.

مولتی استایل و پلکسی از چند جهت با یکدیگر تفاوت دارند:

  • تفاوت ظاهری فرق اصلی بین مولتی استایل و پلکسی است.
  • یکی دیگر از تفاوت های آنها، حاصل متفاوت حکاکی لیزری است.
  • و تفاوت دیگر در قیمت هر یک از این ورق ها است.

در ادامه قصد داریم هر کدام از تفاوت ها را توضبح دهیم.

مولتی استایل و پلکسی

ورق پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی در واقع برندی است که در سال 1933 از آزمایشگاه های شرکت آلمانی “روهم اند هاس” کشف شد.ورق اکریلیک یا PMMA یک ترموپلاستیک است که در صنایع شیمیایی به پلی متیل متاکریلات معروف است. این ورق ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند به همین دلیل نوع شفاف آنها جایگزینی عالی برای شیشه است.ورق های پلکسی در رنگ های اصلی و فرعی تولید می شوند و کاملا ساده هستند.

ورق مولتی استایل چیست؟

 مولتی استایل به ورق های دو لایه معروف هستند. که معمولا از جیوه ساخته می شوند. این ورق ها در دو نوع ورق خش دار و ورق براق تولید می شوند که هر کدام در رنگ های مختلف نقره ای، مسی و طلایی موجود هستند.این ورق ها به دلیل انعطاف پذیری بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مولتی استایل

ورق های مولتی استایل در رنگ های نقره ای، مسی و طلایی موجود هستند

 

ابعاد ورق مولتی استایل: طول: 120 سانتی متر
عرض: 60 سانتی متر
ضخامت: 1.5 میلی متر

گاهی اوقات می توانید ورق های مولتی استایل را در رنگ های دیگر مانند سبز، آبی ، مسی و… در بازار مشاهده کنید. اما این رنگ ها بسیار کمیاب هستند و کاربرد آنچنانی ندارند. و نمی توانند جایگزین ورق های طلایی و نقره ای شوند.برای اطلاع از سفارش لیزر مولتی استایل به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

یکی دیگر از تفاوت مولتی استایل و پلکسی گلاس میزان خم شدن آنهاست.

مولتی استایل به دلیل ضخامت کمی که دارد به راحتی خم می شود. البته چون جنس نرمی دارند. بنابراین به راحتی خم می شوند.

 

ورق پلکسی در چهار مدل مختلف تولید می شود که در رنگ و نوع با هم تفاوت دارند. 

پلکسی گلاس

ورق های پلکسی گلاس در رنگ های مختلف وجود دارد

در زیر به طور خلاصه 4 نوع ورق پلکسی گلاس را معرفی می کنیم:

  • پلکسی رنگی

ورقه‌های اکریلیک در رنگ‌های مختلف که به نور اجازه عبور می‌دهند، اما مات هستند و چیزی از پشت آنها دیده نمی شود. پلکسی رنگی؛ یکی از متنوع ترین انواع پلکسی است و بسیار محبوب است. این پلکسی دارای سطح براق است که در چندین رنگ تولید می شود.

  • پلکسی شفاف

این ورق  ها شبیه شیشه هستند با این تفاوت که استحکام بالایی دارند.

  • پلکسی آینه ای

برای ساخت پلکسی آینه ای پشت ورق پلکسی به ضخامت 2 میل را جیوه می پوشانند.به همین صورت طرف دیگر به آینه تبدیل می شود.از شفافیت بالایی برخوردار است.طول عمر آن مشابه آینه های معمولی است و به دلیل کاری که روی آنها انجام می شود قیمت بالاتری دارد.

  • پلکسی مات

 ساختار پلکسی مات طوری است که نور از آنها عبور می کند اما شفافیت ندارد. معمولا این نوع پلکسی در دو گروه مات دو طرفه و مات یک طرفه که کاربردهای متفاوتی دارد تولید می شود.

برای سفارش لیزر پلکسی گلاس به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

تفاوت ظاهری مولتی استایل و پلکسی گلاس

تفاوت ظاهری این دو را با مثال شرح می دهیم.مثلا ورق های طرح دار در مولتی استایل وجود دارد اما پلکسی اصلا طرح دارد ندارند. مولتی استایل را اگر از پهلو ببینید رنگ فرقی با سطح آن ندارند چون رنگ یکنواختی دارد. اما در مولتی این چنین نیست از پهلو روکش طرح دار نازکی را مشاهده می کنید.

 

تفاوت دیگر در رنگ آنهاست.پلکسی رنگهای بسیار زیادی دارد و در ضخامت های مختلف یافت می شود اما مولتی استایل در 3 رنگ مسی،نقره ای و طلایی است.

تفاوت مولتی استایل و پلکسی در حکاکی لیزری

حکاکی مولتی استایل به دلیل مغز سیاهی که در ساختار آن است، برای لیزر انواع تابلو و پلاک مفید هستند.زیرا پس از حکاکی روی آن طرح مشکی به شما می دهد. پس نیازی به چاپ ندارید.و اما در پلکسی برعکس است نوشته و طرح به صورت سفید در می آید به دلیل پودر پلکسی گلاس.

البته هر یک پس از تمیز کردن به رنگ خود ورق نزدیک تر خواهد شد.

تفاوت قیمت در مولتی استایل و پلکسی گلس

قیمت پلکسی از مولتی گران تر است چون ورق های مولتی استایل ابعاد کوچکتری نسیت به پلکسی دارند.پس در قیمت آن تاثیر به بسزایی دارد.و دلیل دیگر گران تر بودن پلکسی مواد به کار رفته در ساخت آن است.البته ممکن است مواد اولیه معمولی یا با کیفیت  باشد اما حتی اگر سایز هم یکسان باشد باز هم پلکسی گلاس گران تر است.

پلکسی گلاس چیست؟

انواع پلکسی گلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دو =