آموزش چرم دوزی

دوخت چرم با چرخ صنعتی و آشنایی با چرم، نکات ضروری

دوخت چرم با چرخ صنعتی

در مقایسه با بسیاری از پارچه ها، مانند پنبه و پلی استر، چرم یک محصول کاملاً گران است. به این ترتیب، بعید نیست که از چرم در تجارت استفاده شود، مگر آموزش چرم دوزی ببینید و محصولات خاص خودتان را بفروشید. به عنوان مثال، یک لوگوی برجسته که با چرم ساخته شده است، ممکن است ارزش کیف های جدید شما را افزایش دهد.اگر به دنبال افزودن محصولات چرمی به خط تولید خود هستید، قبل از شروع خیاطی با آن باید چیزهای زیادی را بدانید. در این مقاله، ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا بدانید دوخت چرم با چرخ صنعتی چگونه است، چگونه چرم با کیفیت خوب را تشخیص دهید و چند نکته که در این راه به شما کمک می‌کند.

تشخیص چرم طبیعی با کیفیت بالا

اگر محصولات باکیفیت می‌سازید، می‌خواهید مشتریانتان مطمئن باشند که شما نیز از مواد باکیفیت استفاده کرده‌اید. اگر بتوانید به آنها بیاموزید که چگونه چرم خوب را شناسایی کنند، می توانید اعتماد بیشتری را از خریداران خود جلب کنید زیرا آنها می توانند محصول شما را آزمایش کنند.

می توانید چرم تقلبی را از دانه ها و منافذ روی آن تشخیص دهند. چرم خوب دارای برخی بی نظمی ها خواهد بود. چرم تقلبی نیز بوی پلاستیک خواهد داد.اگر پارچه چرم دارید، می توانید یک مربع کوچک را جدا کرده و با سوزاندن آن تست کنید. نگه داشتن شعله زیر چرم برای چند ثانیه باعث سوختگی می شود، اما اگر چرم تقلبی باشد، آتش گرفته و بوی پلاستیک سوخته می دهد.چرم اصل هنوز هم چرم با کیفیت است، اگرچه از دوام کمتری نسبت به دانه کامل یا درجه یک برخوردار است.چرم ممکن است به پوست گاو، پوست بره یا جیر نیز اشاره داشته باشد، و انواع بیشتری نیز وجود دارد، بنابراین قبل از خرید  چرم، تحقیق کنید.

آیا چرم طبیعی پوسته می شود؟

چرم طبیعی ممکن است توسط اجسام تیز خراشیده شود. یا ممکن است پاره شود اما پوست کنده نشود.پوسته شدن چرم در چرم مصنوعی مشاهده می شود. بنابراین اگر محصولی دارید که این مشکل را دارد. باید بدایند که از چرم مصنوعی ساخته شده است.چرم مصنوعی از سه لایه تشکیل شده است. هنگامی که این مشکل در چرم مصنوعی رخ می دهد، لایه بیرونی کنده می شود. اما چرم طبیعی از پوست ساخته می شود و این مشکل در آن پیش نمی آید.

علت پوسته شدن چرم چیست؟

دلایل مختلفی که می تواند باعث پوسته شدن چرم می شود شامل:

  • مهم ترین دلیل ترک خوردگی و کنده شدن چرم مصنوعی و طبیعی این است که محصولات چرمی در معرض گرد و غبار و هوای آلوده قرار گرفته و پس از استفاده تمیز نمی شوند.
  • اگر محصولات چرمی مدتی بدون استفاده بمانند، پس از مدتی رطوبت و نرمی خود را از دست داده، خشک می شوند.در نهایت باعث پوسته پوسته شدن آنها می شود.
  • قرار گرفتن محصولات چرمی در معرض نور مستقیم خورشید یا دستگاههای حرارتی مانند بخاری و شومینه.
  • رطوبت نیز می تواند عامل پوسته شدن چرم باشد که علاوه بر خراب شدن و ترک خوردن سطح آن، باعث کپک زدن چرم نیز می شود.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی که در محصولات مختلفی مانند مبل، کفش، ماشین، مانتو و … استفاده می شود، یکی از بهترین اختراعات بشر است که به زیبایی زندگی انسان کمک زیادی کرده است. پس از سنگ و چوب، چرم ابزاری قدیمی و قابل استفاده برای انسان بوده است. از زمان پیدایش انسان های اولیه، چرم به عنوان پوششی برای انسان استفاده می شده است. آنها چرم را از پوست حیوانات به شکل قابل استفاده تبدیل کرده اند. بنابراین برای دوخت کیف های چرمی، کفش های چرمی، پوشاک و مبلمان چرمی استفاده شده است.

چرم مصنوعی نیز نوعی چرم است، با این تفاوت که کاملاً از مواد مصنوعی ساخته شده است. و به دلیل گرانی چرم، امروزه چرم مصنوعی جایگزین مناسبی برای چرم است. اما به دلیل شباهت زیاد، نمی توان چرم اصل را از چرم مصنوعی تشخیص داد. لازم است بدانید که چرم مصنوعی با نام های چرم اگزما، چرم پلی اورتان و چرم گیاهی نیز معرفی شده است. که در تولید اقلامی مانند کفش، کیف و مبلمان منزل از چرم مصنوعی به عنوان روکش چرم مانند استفاده می شود. آن و زمانی که این چرم از پلاستیک ساخته شده است. در تولید لباس و پارچه استفاده می شود. فروشندگان از نام های چرم مصنوعی، چرم صنعتی، چرم غیر طبیعی، چرم PU، چرم گیاهی، چرم مصنوعی، چرم مصنوعی، چرم PU و … برای فروش استفاده می کنند.

انواع چرم مصنوعی

در تولید چرم مصنوعی یک لایه پوششی روی پلیمر مصنوعی مخلوط قرار می گیرد. و در تولید آن نیازی به دانه های چرم برنزه یا لایه های فیبری نیست. شایان ذکر است که مزیت اصلی آن قیمت پایین و دوام و مقاومت در برابر پارگی و سایش است. که باعث می شود هنگام استفاده به عنوان چرم مصنوعی کفش رضایت مشتریان را جلب کند.دو نوع اصلی چرم مصنوعی از نظر ساختار عبارتند از پلی اورتان (PU) و پلی وینیل کلراید-وینیل (PVC). یکی دیگر از پرکاربردترین انواع چرم مصنوعی، چرم مصنوعی است. که اغلب برای چرم مصنوعی (موجود در مبل، صندلی، مبلمان و وسایل داخلی) و چرم یا کاغذ (موجود در مبلمان یا لوازم جانبی ماشین و لباس) و چرم استفاده می شود.

 

خیاطی و گلدوزی چرم با چرخ صنعتی

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی

  1. چرم طبیعی در پشت آن الیافی است اما چرم مصنوعی پارچه ای است که با پلاستیک صاف و دانه دار پوشیده شده است. توجه کنید که، نمونه هایی از چرم مصنوعی وجود دارد که پشت آن دقیقاً شبیه چرم واقعی است.و به سختی تشخیص داده می شود.
  2. طرح و ساختار دانه ای چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی بسیار منظم تر است. زیرا چرم مصنوعی به ساخته شدن به وسیله انسان ممکن است سطح یکنواختی داشته باشد.
  3.  وقتی که چرم مصنوعی و چرم طبیعی را برش می زنیم، یک لبه صاف و تمیز در چرم مصنوعی دیده می شود. اما در چرم طبیعی به این صورت نیست. چرم اگرچه ساختار الیافی دارد، اما با ذره بین می توان دید که در چرم طبیعی یک لایه الیاف متراکم است که فیبر بیشتری نسبت به پشت آن دارد. در چرم مصنوعی، لایه رویی بدون الیاف و بسیار متراکم است.
  4. چرم طبیعی در برابر حرارت و آتش زیاد نمی سوزد و بویی موی سوخته می دهد. چرم مصنوعی در آتش به خوبی می سوزد. و بوی پلاستیک سوخته می دهد. که در بالا به آن اشاره شد.

خیاطی و گلدوزی چرم با چرخ صنعتی

مانند تمام کارها، بسیار مهم است که قبل از استفاده از محصولات چرمی از چرخ صنعتی خود اطمینان حاصل کنید. چرخ خیاطی صنعتی استاندارد برای شما ممکن است برای تحمل دوام و استحکام چرم مجهز نباشد. اگر نتوانید از دستگاه مناسب با سوزن ها و تنظیمات مناسب استفاده کنید، تنها نتیجه ای که میبینید یک دستگاه با سوزن های شکسته است.

دوخت چرم با چرخ صنعتی

در حالی که برای دوخت چرم با چرخ صنعتی مطمئناً می توان چرخ خیاطی صنعتی را برای کار با چرم تنظیم کرد. اما توصیه می شود که چرخی را بخرید که برای دوخت با پارچه های ضخیم ساخته شده است. نه اینکه با فشار آوردن بیش از حد به آنها، سلامتی چرخ خود را به خطر بیندازید. باید مطمئن باشید که چرخ شما می‌تواند برای قسمت‌هایی از کار، مانند گوشه‌ها، بسیار آهسته بدوزد.

اگر روی چرم گلدوزی می کنید، باید از یک تثبیت کننده با وزن متوسط ​​استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه تثبیت کننده لیز نمی خورد. می توانید از یک چسب اسپری موقت استفاده کنید، اما این کار ضروری نیست. از سوی دیگر، اگر با محصولات چرمی تمام دانه کار می کنید. ممکن است نخواهید ریسک کنید.توصیه می شود چرم را لوله کنید، اما به یاد داشته باشید که چرم واقعی از پوست ساخته شده است. و در نتیجه تحت فشار مستعد آسیب پذیر است. حلقه زدن چرم بدون مراقبت ممکن است منجر به آسیب و خراش شود.

از آنجایی که چرم محکم است، باید با سرعت کمتری نسبت به پارچه های سبک‌تر بدوزید. این کار برای کاهش اصطکاک بین سوزن و چرم است که احتمال آسیب دیدن چرم شما در فرآیند گلدوزی را کاهش می دهد.

تجهیزات جانبی دوخت چرم با چرخ صنعتی

اگر می خواهید محصولاتی مانند کیف پول چرم بدوزید که جزئیات دوخت در آن بسیار مهم است. باید به فکر تهیه یک کاهش دهنده سرعت برای دستگاه خود باشید.  همچنین باید مراقب استفاده از سوزن های بزرگ با چرم باشید. زیرا آنها به سادگی سوراخ های بزرگ و نامرتب را در چرم شما ایجاد می کنند. توصیه می کنیم قبل از دوخت چرم با چرخ صنعتی اول آزمایش کنید، اما بدانید که کیفیت محصولات چرمی  با استفاده از سوزن ها و نخ های نازک تر از نظر بصری بسیار زیباتر خواهید بود.

کار کردن با چرم بسیار دشوار است. و فرآیند بسیار کندتری نسبت به پارچه های نازک تر دارد. (مگر اینکه با فشار آوردن به چرخ خود به کار با سرعت‌های بالاتر، به محصولات خود آسیب وارد کنید). درک نحوه کار با چرم در یک محیط صنعتی ممکن است. شما را قادر سازد تا بازارها و امکانات جدیدی برای خطوط تولید خود کشف کنید، بنابراین از آزمایش مواد جدید ابایی نداشته باشید.

 

 

اگر به دوخت چرم با چرخ صنعتی علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما دوره آموزش چرم دوزی با چرخ صنعتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =