آموزش چرم دوزی

نرم کردن کمربند چرمی

نرم کردن کمربند چرمی

 

کمربندهای چرمی می توانند سفت و ناراحت کننده باشند، به خصوص زمانی که نو هستند. اگر لوازم و لباس های چرمی به طور منظم درمان نشود، همچنین می تواند خشک و ترک خورده شود . خوشبختانه، می‌توانید از تعدادی روش‌های شیمیایی بی‌خطر برای نرم کردن کمربند چرمی استفاده کنید.

چگونه کمربند چرمی را نرم کنیم؟

کمربند را با الکل مالش دهید. کمی الکل مالیده را روی یک پنبه ای بریزید. سپس سطح چرم را با الکل کاملا پاک کنید. این کار باید چرم را تمیز کند و منافذ را باز کند. اطمینان حاصل کنید که الکل عمیقاً در چرم آغشته شده است.
می توانید الکل ایزوپروپیل خریداری کنید. ممکن است قبلاً تعدادی در کابینت خود داشته باشید!

اگر پنبه توپی ندارید، از یک حوله، یک دستمال کاغذی یا یک تکه پنبه تمیز استفاده کنید. می توانید از انگشتان خود نیز استفاده کنید. اما مراقب باشید: مالیدن الکل می تواند پوست شما را با تماس طولانی مدت خشک کند. پس از آن وازلین استفاده کنید. وازلین یا فرآورده های نفتی دیگر را روی انگشت خود  قرار دهید. سپس وازلین را روی کمربند پخش کنید تا کل سطح را بپوشاند. بگذارید وازلین در چرم خیس بخورد.
برای نرم کردن کمربند چرمی لازم نیست مقداری زیادی را روی کمربند بچکانید. یک لایه نازک و نرم این کار را انجام می دهد.کمربند را تمیز کنید. وازلین را با پارچه یا دستمال پاک کنید. قبل از بستن کمربند، چرم را بیرون بگذارید تا خشک شود. اگر می خواهید کمی سریعتر خشک شود، سعی کنید آن را در معرض نور خورشید قرار دهید.

استفاده از روغن های طبیعی

چرم را در آفتاب آماده کنید. در یک روز آفتابی کمربند چرمی را بیرون بگذارید. حدود ده دقیقه بگذارید تا منافذ باز شود و مواد آماده شود. روغن خود را انتخاب کنید روغن نارگیل (نوعی ارگانیک که برای پخت و پز استفاده می کنید) یک نرم کننده عالی است که به راحتی پیدا می شود. روغن آووکادو، روغن جوجوبا، روغن زیتون یا روغن بادام را امتحان کنید. از هر روغن طبیعی که می خواهید به عنوان نرم کننده کمربند می توانید استفاده کنید. چرم پوست خشک شده و فرآوری شده گاو است – بنابراین اساساً از همان موادی که پوست شما ساخته شده است. روغن های طبیعی دارای مزیت اضافه بوی خوش هستند.

 

مالیدن الکل و وازلین کار بسیار خوبی برای نرم کردن کمربند شما انجام می دهد، اما بوی ناحوشایندی دارد.

 

روغنی را انتخاب کنید که دوست دارید بو کنید. از استفاده از روغن های شیمیایی هیدروژنه خودداری کنید – یعنی بیشتر روغن های ذرت تجاری و روغن های گیاهی استفاده کنید.روغن را به کمربند بمالید. به سادگی انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس آن را به طور کامل روی سطح کمربند بمالید. چند لایه روغن اضافه کنید تا اثر نرم کنندگی بهتری داشته باشید. هر چه روغن بیشتری استفاده کنید، چرم نرم تر می شود.

نگران استفاده زیاد نباشید. بیشتر روغن های طبیعی به چرم آسیب نمی رسانند. اجازه دهید روغن داخل چرم خشک شود. توجه داشته باشید که روغن – به خصوص روغن نارگیل – ممکن است کمی کمربند را تیره کند. با این حال، چرم سفت شما را نیز به ماده ای صاف تبدیل می کند. اگر کمربند شما به اندازه کافی نرم نیست، درمان روغن را تکرار کنید. می توانید از این افکت تیره کننده برای تغییر ظاهر کمربند چرمی خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که آن را به طور یکنواخت اعمال می کنید تا لکه های  ناهماهنگ وجود نداشته باشد!

استفاده از محصولات درمان چرم

یک نرم کننده مخصوص چرم بخرید. همچنین می توانید از محصولات چرمی استفاده کنید که برای نرم کردن، تمیز کردن و جلا دادن کفش های چرمی طراحی شده اند.بسیاری از این پمادها در واقع باعث تقویت چرم می شوند. می توانید به آنها به عنوان یک راه حل ماندگار برای نرم کردن کمربند چرمی اعتماد کنید.
توجه داشته باشید که محصولات درمان چرم معمولاً گرانتر از روغن های طبیعی، وازلین و الکل مالشی هستند. نرم کننده را اعمال کنید. اکثر محصولات دارای دستورالعمل های تخصصی هستند که روی بطری یا وان پماد چرمی ذکر شده است. نرم کننده را به چرم اسپری کنید، پهن کنید یا بمالید و بگذارید خیس بخورد. قبل از بستن کمربند بگذارید خشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دوازده =