آموزش چرم دوزی

چرم دست دوز

چرم دست دوز

چرم های طبیعی و مصنوعی اگر با دست دوخته شوند چرم دست دوز گفته می شود. که می توان آنها را هم با دست و هم با چرخ صنعتی دوخت. برخی چرم مصنوعی را نیز با دست و یا با چرخ می دوزند و وارد بازار می کنند. دوخت چرم با دست ارزش زیادی دارد و خواهان خاص خودش را دارد. محصولات چرمی خصوصا کیف چرم دست دوز  به دلیل کارای آن مشتریان زیادی دارد. صنعت کیف و دوزنگی کیف چرم امروزه بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است. و همچنین آموزش چرم دوزی که خواهان زیادی دارد نیز در بسیاری از آموزشگاهها برگزار می شود که شرکت کنندگان این دوره از علاقه مندان به محصولات چرمی هستند که دوره طراحی الگو با اتوکد نیز از دوره های پر طرفدار این آکادمی است. در این مقاله در مورد دوخت چرم با دست صحبت خواهیم کرد.

چرم دست دوز

اساتید ماهر زیادی در سراسر جهان خصوصا کشورمان وجود دارند که چرم را با دستان خودشان می دوزند. آنها چرم را طبق الگوی دلخواهشان با دست برش می زنند و می دوزند. یکی از مهم ترین مزایای چرم دست دوز این است که شما می توانید به طراحی کیف شخصی که کیفتان را می دوزد مدل دلخواهتان را بدهید و دستتان برای هر مدل ، اندازه و رنگ آن باز است. دوخت دستی دقیق تر است و هر نخی را نمی توان در دوخت استفاده کرد. و چون این نخ ها معمولا ضخیم هستند دوخت بسیار زیبا و جذابی دارند. اما همانطور که می دانید این کار زمانبر و دقت بالایی نیاز دارد که اساتید هرچقدر زمان و دقت بیشتری بگذارند قیمت کارهایشان بالاتر می رود. و نداشتن الگوی منظم کار را بسیار جذاب تر می کند.

شرکت در دوره آموزش چرم دست دوز 

کیف چرم دست دوز

کیف های چرمی خصوصا چرم دست دوز زیبایی دو چندانی دارند. بارز ترین ویژگی چرم دوام بالای آن است. کیف های چرم که به صورت دستی و دوخت با چرخ صنعتی  در بازار موجود است. چرم طبیعی به دلیل انعطاف بالای آن فضای بیشتری را به شما می دهد. با این حال وزن کمتری نسبت به چرم مصنوعی دارد. و اما چرا دوخت با دست را انتخاب کنید؟ تفاوت خاصی که دارد این است که یک کار هنری است که توسط استاد  این کار که شاید خود شما باشید دوخته شده است که لذتی چند برابر به شما می دهد. این کیف ها مانند چرم دست دوز نیست دلیل آن هم الگوی نامنظم آن است. از این نوع کیف ها در تیپ های کلاسیک استفاده می شود. و کاملا سلقه ای است.

تفاوت چرم دست دوز و ماشینی

در دوخت چرم با دست شخص تمام وقت و حواسش به نحوه دوخت است. اما در روش ماشیتی تولید کنندگان دستگاههایی را استفاده می کند که قدرت تشخیص مانند انسان را ندارند. به عنوان مثال نمی توانند تشخیص بدهند که چه جاههایی را باید مقاوم تر بدوزند. و اما جنس چرم به کار رفته در آن بسیار مهم است. اما به دلیل اینکه در چرم دست دوز همانطور که در بالاتر هم گفتیم نخ ضخیم استفاده می شود که همین امر باعث شده که کیفیت بالاتری را نسبت به چرم مصنوعی داشته باشد. دوخت چرم با دست نسبت به چرم ماشینی گران تر است به دلیل اینکه مراحل دوخت دستی بیشتر از ماشینی است این مراحل شامل:

  • کشیدن الگو
  • برش الگو
  • برش چرم
  • دوخت با دست

که همه اینها زحمت زیادی دارد. به همین دلیل قیمت آن نیز بالاتر است. البته از این نکته نباید غافل شد که طول عمر این کارها نسبت به دوخت چرم با چرخ صنعتی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =