آموزش خیاطی

آموزش رفع انواع لقی های مهم و فرق بین پنس و لقی (تصویری)

رفع انواع لقی و فرق بین پنس و لقی

پس از گذراندن دوره آموزش خیاطی در دوختن لباس احتمالا با لقی بعضی از قسمت های لباس  مواجه خواهید شد.این مقاله در مورد آموزش رفع انواع لقی های مهم و اصلی روی الگو است همچنین شما فرق بین پنس یا ساسون و لقی را می آموزید. در انتها آموزش ویدئویی را برای شما عزیزان قرار داده  ایم…پس با ما همراه باشید…

هر الگو با هر متدی ساسون زیرسینه یا پنس را دارد. درواقع 2 عدد ساسون را دارد. ساسون یا پنس سرشانه را بعضی متدها در سرشانه دارند بعضی متد ها در جای دیگر.

لقی چیست؟

لقی مواردی است که در الگو می بندیم تا لباس ایستایی بهتری داشته باشد. و خوش فرم باشد.لقی همان طور که از نامش پیداست به معنای بخشی از لباس از که روی تن نخوابیده و پف کرده است. این لقی های ایجاد شده روی لباس های مختلف مانند ایرادات اندامی قابل پیشگیری هستند. یک سری لقی وجود دارد که می توان روی همه الگوها اعمال کرد. یه سری دیگه هم هست که بسته به مدل لباس ظاهر می شود و باید درست شود.اگر ایرادات روی الگو را اصلاح کنیم در نتیجه لباسمان بی عیب می شود. و این هدف مشترک همه ماست که لباس های بی عیب و نقص داشته باشیم.

یکی از لقی های مهم لقی حلقه است.برای رفع لقی حلقه، روی الگو اولیه (آموزش الگوی اولیه خیاطی) از گودترین جای حلقه یک خط به نوک سینه می کشیم.سپس یک لقی بین 1 تا 2 سانت بر اساس سایز سینه مشتری میگیریم.

رفع لقی حلقه روی الگوی بالاتنه

رفع لقی حلقه آستین

2.رفع لقی یقه

یقه اگر کیپ باشد معمولا لقی ایجاد نمی شود اما چون معمولا یقه را بازتر در نظر می گیریم،روی الگو از گوترین قسمت یقه یک خط تا نوک سینه می کشیم.سپس با توچه به بازی یقه (هرچه یقه بازتر باشد لقی بشتر می شود).

 

رفع لقی یقه

رفع لقی یقه

3.لقی طلایی و رفع آن

لقی بعدی طلایی است که یک خط از C-F (وسط جلو) به نوک سینه می کشیم.به اندازه 1 تا 1.5 سانت میگیریم.

رفع لقی طلایی

رفع لقی طلایی

4.لقی کنفور

روی الگو از زیر حلقه آستین حدود 6 سانت پایین می آییم و علامت میزنیم.از همان نقطه ایجاد شده یک خط می کشیم به نوک سینه و یم لقی 1-1.5 سانتی ایجاد می کنیم.

رفع لقی کنفور

رفع لقی کنفور

جدول اندازه رفع لقی با توجه با سایز

 

جدول اندازه رفع لقی بر اساس سایز

جدول اندازه برای رفع لقی

 

آموزش ویدئویی فرق بین پنس و لقی و رفع انواع لقی در الگو

برای مشاهده ویدئو های آموزش خیاطی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =